تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (7)






ویتامین B :

کم شدن ویتامین های B عامل اصلی پیری و سفید شدن و ریختن مو است غذاهایی که از سفید شدن مو جلوگیری می کند و موهای شما را سیاه نگه می دارند: سوپ چلتوک و اشکنه سبوس، و گوجه فرنگی و آب سبوس برنج می باشد.

سناء :

روش دیگری که بعضی قدیمی ها توصیه می کنند این است که جوشانده سنا را در مقداری سرکه سفید ریخته و آن ها را مخلوط کنید تا قوام بیایند این ماده برای موهایتان مفید خواهد بود مالیدن آن به کف سر شما را از ریزش مو خلاص خواهد کرد.

آویشن

شیرازیها معتقدند که جوشانده غلیظ آویشن شیرازی برای شستن سر بسیار مفید است و موجب جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز آن می شود.
دم کرده 15 گرم آویشن شیرازی رقیق را می توان جانشین چای صبح و عصر کرد و آن را با عسل شیرین 5 تا 6 فنجان میل کرد.

کلم

سوپ کلم برای موهای شما خیلی مفید است. می توانید این غذا را هر هفته یکبار و یا هر دو هفته یکبار میل کنید. زیرا برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

موخوره :

کته سالم، ماست خوب، پوست چلتوک و آب چلتوک میل نمایید و با آب شنبلیله سر را نمناک نمایید و از شر موخوره خود را نجات دهید.

روغن زیتون

روش دیگر برای جلوگیری از ریزش مو باید 10 روز پی در پی سر را با روغن زیتون مالش دهید و قبل از خواب آن را ببندید و بخوابید. صبح با آب نیم گرم و شامپو بشوئید.

شاهی :

دکترهای گیاهی هم معتقدند که اگر پوست موی سر را با آب شاهی مالش دهید موها را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

مریم گلی ( گلپوره ):

100 گرم مریم گلی را در یک لیتر آب ده دقیقه بجوشانید محلول خوبی برای پوست موی سر می باشد و پیازهای مو را تقویت کرده و از ریزش مو و پیدایش پوسته سر جلوگیری می کند.
منبع: www.khanevadeyema.com